Update Information - v.1.19.0 (UE5.6 Support / for Fab ) #170
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pafuhana1213
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Announcements - アナウンス
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Download
C++のビルド環境を持っていない方は下記のバイナリ版をご利用ください
For those who do not have a build environment, please use the binary version provided below
Fab : https://www.fab.com/ja/listings/f870c07e-0a02-4a78-a888-e52a22794572
GitHub : https://github.com/pafuhana1213/KawaiiPhysics/releases/tag/20250718-v1.19.1
Booth : https://pafuhana1213.booth.pm/items/5943534
Announce
Fab version
We’ve started paid distribution on Epic Games’ official Fab platform!
The content is the same as the GitHub version, but your support would be greatly appreciated to help us continue development in the future! (Details and background are provided below.)
https://www.fab.com/ja/listings/f870c07e-0a02-4a78-a888-e52a22794572
GitHub Sponsor
GitHub公式のオープンソース開発者を金銭的支援するサービスに登録しました。
KawaiiPhysics以外も含め、今後の継続的な開発のためにも支援していただけると非常に嬉しいです!
I’ve registered for GitHub Sponsors, a service that allows users to financially support open-source developers on GitHub. Your support would mean a lot and help ensure ongoing development!
https://github.com/sponsors
https://github.com/sponsors/pafuhana1213
経緯(Background):
この数年でレイオフにより働き方が変わったり、新しい家族が増えたりなど、公私ともに非常に多くの変化がありました。それにより、長年このKawaiiPhysicsを趣味で開発・保守してきましたが、完全無料ではプラグイン開発の時間が取りづらいなどの問題が発生しています…。そのため、このプラグインがUE開発者だけでなく家族の将来にも良い影響を与えるようにすることで、この問題を少しでも改善できればと思います。
In recent years, I’ve experienced many personal and professional changes, such as layoffs and growing my family. While I’ve been maintaining KawaiiPhysics as a personal hobby for many years, it has become increasingly difficult to continue fully for free. By connecting this plugin’s development to a more sustainable future—for both developers and my family—I hope to improve the situation.
今後について:
- 仮に金銭的支援がない場合でも、開発を中止する予定は現状ありません。
- GitHub版と内容を変える予定はありません(ストアへの反映遅れにより、一時的に差異が出る可能性はあります)
- プラグインの導入・更新を楽にする & 技術サポートのフローを構築することが主な目的です
- 購入・支援して頂いた方からの要望・質問は優先的に対応する予定です。
Future Plan
I have no plans to make KawaiiPhysics a paid plugin. It will remain free to download on GitHub. Even if I receive no financial support, I do not currently plan to stop development. Requests and questions from sponsors will be prioritized.
The content of Fab version will be the same as the GitHub version (temporary differences may occur due to update delays). The main goal is to streamline installation/updates and set up a technical support workflow.
DeepWiki
KawaiiPhyiscsの各コードからドキュメントを自動生成するAIサービスを使い始めました。一部誤りがありますが、基本的には非常によくまとまっていると思います。毎週自動更新されるようにしたので、ぜひご活用ください!
I’ve started using an AI-powered service to automatically generate documentation from the KawaiiPhysics code. While there are a few errors, the content is generally well-organized. It’s now automatically updated weekly, so please check it out!
https://deepwiki.com/pafuhana1213/KawaiiPhysics
Release Note
UE5.6 support!
先日リリースしたUE5.6のサポートを追加しました!(対応が遅くなってすみません!)
Added support for the recently released UE5.6! (Apologies for the delay!)
Plugin Logo
かわいいプラグインロゴを作成・設定しました!(Kawaii!)
A cute plugin logo has been created and added! (Kawaii!)
Plugin Sample V2
サンプルをほぼ作り直しました!
以前のサンプルは5年以上前に作ったものをベースにしていたため、「作り方が古い」「アセットの構成が分かりづらい」「横に伸びていて見づらい」などの問題がありました。これは日々の開発で私自身もストレスだったので、思い切って再構築しました。
The plugin sample has been almost entirely rebuilt! The old sample was based on work from over 5 years ago and had various issues such as outdated construction, confusing asset structure, and an overly wide layout. Since I also found these issues frustrating in my own development, I decided to rebuild it entirely.
UE公式の機能別サンプルのようにカテゴリー・番号で分けているため、実装内容を確認したいときはそれらを参考にしてください。
It’s now categorized and numbered like UE's official feature samples, making it easier to find specific implementations.
また、株式会社TA様のご協力により、サンプルに新しいキャラクタモデルと「セットアップ済みのABP」が追加されました!KawaiiPhysicsを実際に設定する際の参考にどうぞ!
ABP: Content\KawaiiPhysicsSample\Samples\9-Special\9-1\ABP_Kano_KawaiiPhysics
TA式 鷺宮カノ: 株式会社TA様よりご提供
Copyright (c) 2025 株式会社TA All rights reserved
利用規約:https://uzurig.com/ja/terms_of_use_jp/
Thanks to the cooperation of TA Inc., a new character model and a preconfigured Animation Blueprint (ABP) have been added to the sample project! Feel free to use it as a reference when setting up KawaiiPhysics in your own project.
ABP: Content\KawaiiPhysicsSample\Samples\9-Special\9-1\ABP_Kano_KawaiiPhysics
TA-style Kano Saginomiya: Provided by TA Inc.
Copyright (c) 2025 TA Inc. All rights reserved.
Terms of Use: https://uzurig.com/ja/terms_of_use_jp/
Simulation Space
UE標準のAnimDynamics, RigidBodyのように、ワールド/ 基準ボーン座標系での物理シミュレーションを可能にしました!(デフォルト設定は従来のComponent座標系)
Just like UE's built-in AnimDynamics and RigidBody, physics simulation is now possible in World or BaseBone coordinate spaces! (The default remains the traditional Component Space)
この対応により、GameAnimationSampleのように1フレームでルートボーンが180度回転する場合に発生する不具合を解決します(左が従来のComponent座標系、右がワールド座標系)。
This update resolves issues such as a 180-degree root bone rotation within a single frame in GameAnimationSample. (Left: traditional Component Space / Right: World Space)
また、WorldSpace設定にすることでActorが移動・回転した際の物理挙動が改善する可能性があります。従来のComponentSpace設定ではActorの移動・回転量を外からの力として物理制御に反映していましたが、WorldSpace設定ではワールド座標系における座標・向きがそのまま使われるためです。
Additionally, using the World Space setting may improve physical behavior when the Actor moves or rotates. In Component Space, actor movement and rotation were treated as external forces applied to the simulation. In contrast, World Space directly uses the actor’s world position and orientation for simulation.
ただし、これは「ComponentSpace時とは同じ挙動にはならない可能性がある」ということでもあります(仕組み上、WorldSpace時はWorld Damping Location/Rotation を無視されることも要因)。また、WorldSpace/BaseBoneSpace設定時は座標変換処理が入るため、ComponentSpace設定時と比べると負荷がほんの僅か上がります。ただし、これはロースペック環境以外では無視できるレベルです。
However, this also means the behavior may not match that of Component Space. Mechanically, WorldSpace ignores World Damping Location/Rotation, which contributes to these differences. Additionally, WorldSpace/BaseBoneSpace involves coordinate transformation processing, resulting in a slight performance overhead compared to Component Space. That said, this performance cost is negligible except on low-end systems.
Wind Direction Noise
WindDirectionalSourceから受ける風の方向に対してノイズを入れる設定を追加しました!これにより、カメラの向きが風方向と一致 または 対向している場合に風の影響がないように見える問題を解決できます。
Added settings to apply noise to wind direction from WindDirectionalSource! This solves the issue where the wind effect seems absent when the camera faces with or against the wind.
なお、この機能はこちらのツイート を参考に導入しました。T_Iwamotさん、ありがとうございました!
This feature was inspired by this tweet. Thank you, T_Iwamot!
Skeletal Component Move Scale
SkeletalMeshComponentの移動量の反映度合いを調整する設定を追加しました!移動床やエレベータなどによりActorが移動する際の物理挙動の調整にご利用ください。
Added a setting to adjust how much SkeletalMeshComponent movement affects simulation. Useful for adjusting physical behavior when actors move due to elevators or moving platforms.
なお、これはKunoSayoさんのプルリクエストから実現した機能です。ありがとうございました!
This was made possible thanks to a pull request from KunoSayo. Thank you!
その他
https://github.com/pafuhana1213/KawaiiPhysics
I’ve updated the chaotic top page!
https://github.com/pafuhana1213/KawaiiPhysics/blob/master/README_en.md
Updated license year to 2025
Changed BoneConstraint feature from Experimental to Production Ready
Cleaned up includes and added UE_INLINE_GENERATED_CPP_BY_NAME
Fixed errors occurring in Installed Builds Fix UE 5.5 Installed Build errors #151
Fixed issue where teleport check wasn't skipped when the threshold was set to 0
Fixed naming conflict warning when Mover plugin is enabled [BUG] Name Collision with built-in "Mover" plugin for Python #155
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